עקרון מספר 2: תקשורת בין אישית מנצחת
אדם / עובד או מנהל מצליח הוא כזה שיש לו יכולת ליצור תקשורת טובה עם כל אדם. במגוון מחקרים שנעשו וספרים שונים שמדברים על "הצלחה" בעולם המערבי כותבים המחברים והחוקרים בצורה די ברורה שיש 3 מרכיבים המשפיעים על המימדים של האדם להצליח, 2 מהגורמים שהם מציינים אינם בשליטתנו וגורם אחד בהחלט יכול להיות גורם נלמד ובר תרגול. הנה 3 הגורמים המדוברים:
מכאן שתקשורת בין אישית מנצחת, מהווה גורם מכריע ביכולת שלנו להתקדם ולהצליח בארגון. ברור שאין לי יכולת להעביר אליך את כל התורה לתקשורת בין – אישית במספר עמודים בכתב, אולם בהחלט להעלות את הנושא למודעות ראשונית, ובעקרונות הבאים אעניק לך גם כלים ספציפיים.
טיפ מהמדריך:
גש ל: 3-4 אנשים שבסביבה שלך. שאל אותם כיצד היו מתארים את אופי התקשורת הבין אישית שלך. קבל משוב על המימדים התקשורתיים שלך ושאל האם נעים לשוחח איתך? מה התחושות שעולות בזמן שיחה איתך? מתי לא נעים לשוחח איתך? מה הטיפים שממליצים לך ליישם בתקשורת הבין אישית שלך?
צור לעצמך שאלון משוב אשר רלוונטי לך ולתפקידך, וערוך משוב עצמי עם מספר אנשים בסביבתך.
משכוכית - ייעוץ והדרכת מנהלים, חברה מובילה בתחום פיתוח מנהלים בכל הדרגים, סדנאות מנהלים, קורס ניהול, אימון מנהלים וכן, באתר משכוכית חנות למנהלים המציעה למכירה סל מוצרים וכלים להצלחה, ביניהם ערכות הדרכה למנהלים וספרים למנהלים ללימוד מיומנויות ולתרגול עצמי!
קרא/י במאמרים בנושא פרזנטציה אפקטיבית ושפת גוף: