סדנת "חזרה לשגרה - ביה"ס ביום שאחרי הקורונה" – לצוות ההוראה ולמנהלים


סדנת "חזרה לשגרה - בית הספר ביום שאחרי הקורונה" – לצוות הוראה ולמנהלים

משבר הקורונה חייב את בתי הספר לשינויים משמעותיים ומהירים בשיטות ההוראה והעבודה, התקשורת הפנימית בין צוותי הניהול וההוראה וכמובן, בתקשורת עם התלמידים והוריהם. תפקיד המנהל השתנה לבל היכר בזמן קצר וצוותי ההוראה נקראו בהתאמה ליישם מיומנויות וכלים חדשים ללא הכנה מוקדמת. כל אלו, על רקע שיח תקשורתי על אודות מעמדו של המורה, העבודה הנדרשת ממנו והתגמול לו הוא ראוי. תקופת משבר זו התאפיינה לא רק בקשיים רפואיים, חברתיים ומקצועיים תחתם עבדו והתנהלו מערכות החינוך, אלא גם בעומס רגשי עצום אשר יש לתת לו ביטוי ועיבוד לשם עבודתו התקינה של המנהל והמורה.

בימים אלו חלק ממוסדות החינוך חוזרים לשגרה תחת הנחיות חדשות והאתגרים העומדים בפני מנהל בית הספר וצוותי ההוראה מחייבים גם חשיבה מקדימה וחיזוק מיומנויות בהובלת צוותי הניהול וההוראה בהצלחה, בשיקום היחסים והמערכת ובהצבת יעדים חדשים למציאות החדשה וכמובן, במתן כלים רלוונטיים לצד הנעת העובדים להשגתם.

סדנת "חזרה לשגרה – בית הספר ביום שאחרי הקורונה" מציעה עיסוק בנושאי המפתח הרלוונטיים לבתי ספר בעידן הנוכחי בסדנה מקצועית וחווייתית בנושאים הבאים:

  • עיבוד מקצועי ורגשי של התקופה האחרונה והשלכותיה המקצועיות, הניהוליות, הצוותית והאישיות עבור המנהל, המורה והתלמיד.
  • בחינת המצב הנוכחי של בית הספר ו"סדר היום" העדכני – האם שיטות הניהול וההוראה בבית הספר בעידן לפני הקורונה רלוונטיות ומתאימות באותו האופן גם היום? אילו שינויים נדרשים כעת בעידן של "אחרי הקורונה" וכיצד בית הספר יכול לפעול כדי להתאים את המערכת למציאות החדשה?
  • בדיקת תהליכי החזרה לעבודה ולשגרה גם דרך מודלים מקצועיים (המודל יותאם לבית הספר וצרכיו) למשל: "מודל המעבר מדאגה להשפעה של סטיבן קובי" ( העוסק בפרואקטיביות בארגון) ו"מודל התמודדות עם שינויים (שלא מרצון)"  של הולמוס אשר לעתים נקרא גם מודל הפרסה/U.
  • אילו איכויות ומיומנויות נדרשות כעת מהמנהלים והמורים בבתי הספר וכיצד נכון לפעול כדי לפתח אותן? מהי הדרך עבור המנהל להטמיע את החזון העדכני, המשימות והמיומנויות בצוות ובאופן יעיל ומקצועי ו"למלא את המצברים" של צוות ההוראה בבית הספר?
  • איך נכון ליצור תקשורת אפקטיבית בעידן הנוכחי בין המנהל לסגלי ההוראה ובינם לבין התלמידים ואיך משקמים את התקשורת במקומות שנדרש טיפול ושיקום בצורה אפקטיבית, רגישה ויישומית?
  • חיבור כלל חברי הצוות בבית הספר ללמידה מהעבר והמשגת התובנות שעלו מהתקופה האחרונה תוך מיקוד ב"מבט קדימה" כארגון, כמנהלים וכמורים ובעיקר – כחברה וצוות בשותפות גורל!

  • סדנה זו משלבת מצגת, תרגילים והתנסויות חווייתיות בקבוצה, בסופה נצא עם כלים ומיומנויות טובות יותר, עם עיבוד אישי, מקצועי וניהולי מעצים וממצה לתקופה האחרונה ועם תכנית עבודה ופנים חיוביות קדימה.
  • על מנת להתאים את הסדנה בצורה הטובה ביותר נערוך שיחת אבחון מקדימה לבירור הצרכים והדגשים.
  • משך הסדנה משתנה וכפוף לצרכים ויכולות בית הספר.
  • ניתן להנחות את הסדנה והתכנים גם בעבודה אימונית אישית 1/1 בין מאמן אישי מוסמך למנהל בית הספר.
  • את הסדנה ניתן להנחות גם ב-ZOOM והיא תונחה בהתאם למגבלות והנחיות משרד הבריאות.
  • לקריאה נוספת ועיון אנא קראו את הקובץ: מסמך סיכום חזרה לשגרה אחרי הקורונה.pdf
  • לקריאה נוספת אנא קראו את הקובץ: למידה בימי קורונה.pdf

משך הסדנה: בין כמה שעות למספר מפגשים.