ניהול במודל ההיברידי – איך עושים את זה נכון? 4 העקרונות לארגון היברידי מצליח
תקופת הקורונה חייבה ארגונים לשנות את דפוסי העבודה ולהחליף את גישת "העבודה מהשרד" וספירת שעות נוכחות פיסית במשרדי החברה לגישת ניהול ועבודה מרחוק תוך מיקוד ביעדים ובתוצאות - גם בעבודה מהבית. ארגונים ומנהלים רבים הופתעו לגלות שמודל העבודה מהבית, במידה והניהול שלו נכון ומקצועי, אפשר שיטה יעילה יותר, תוצאות איכותיות יותר ואף צמצם באופן משמעותי את הוצאות הארגון עבור שכירות, הוצאות תחזוקה, נסיעות וכד'.
ואכן, מדיניות ה"מודל ההיברידי" וניהול העובדים מרחוק הפכה נחלתם מבחירה של חלק גדול מהארגונים המובילים במשק, משרדים קטנו בעשרות אחוזי שטח והעובדים מבקרים בעמדת העבודה השיתופית שלהם 2-3 ימים בשבוע בלבד. בנוסף, ארגונים רבים הרחיבו את מעגל ה"עובדים מהבית" כך שהניהול מרחוק הפך נחלתם של רבים יותר.
לצד היתרונות הגדולים במודל העבודה ההיברידית, הארגון החדש, העובד והמנהל הנוכחי נדרשים לאיכויות ניהוליות שלא נדרשו להן בעבר: החל בבקרה ובשיטות מדידת התוצאות וההישגים בעבודה, ניהול הזמן והמשימה העצמי ושל הכפיפים, אימוץ שיטות לעבודת צוות, תחזוקת "מוטיבציה" של העובדים, תקשורת אפקטיבית במדיה מקוונת, מיומנויות טכנולוגיות חדשות, שמירה על "אקלים ארגוני" מתאים ועוד. ברור כי היעדר טיפול נכון ודיוק בשיטות העבודה והניהול – המודל ההיברידי או מודל "העבודה מהבית" עשוי להיות כחרב פיפיות לארגון אשר יכול לפגוע בתפוקה, להביא לנשירה ותחלופה של עובדים וניתוק הקשר והמחויבות של העובד לארגון ולצווות.
בסדנת "4 העקרונות לניהול מצליח במודל ההיברידי" ניתן סקירה על תובנות, כלים וממצאים עדכניים ביותר מהעולם, נעמוד על הכלים והמיומנויות הנדרשות מהארגון ומהמנהל במודל זה לרבות בתקשורת מול עובדיו, בשימור העובדים בארגון במוטיבציה גבוהה ובמינופם לתוצאות רצויות ויותר במודל הארגון ההיברידי או בניהול עובדים מהבית.
בסדנה נדבר על:
המשתתפים בסדנה:
משך הסדנה: בין כמה שעות למספר מפגשים.