סדנת שימור לקוחות – כלים לשימור לקוחות בשביעות רצון גבוהה לאורך זמן!
שימור לקוחות הוא אחד האתגרים החשובים ביותר העומדים בפני כל ארגון ועסק והוא נשען על היכולת של הארגון, מנהליו ועובדיו להבין את הצרכים של הלקוחות שלו, לשפר ולהתאים את אסטרטגית "מסע הלקוח" של הארגון ולדעת להתמודד באופן נכון ומקצועי עם ביקורת, תלונות ובמקרים רבים עם לקוחות אשר מבקשים לנטוש את השירות המוצע והארגון.
סדנת שימור לקוחות היא הזדמנות מצוינת ללמוד את כל מה שאתם צריכים לדעת על שימור לקוחות. בסדנה תקבלו כלים מעשיים שיעזרו לכם לשפר את יחסי הלקוחות שלכם, להגדיל את שביעות הרצון של הלקוחות שלכם ולהפחית את נטישת הלקוחות תוך הגדלת האמון שלהם וחיזוק הקשר.
סדנת שימור לקוחות תעסוק בין היתר בנושאים הבאים:
- הבנה מעמיקה של עקרונות שימור לקוחות מוצלח, גם בראי הכלכלה ההתנהגותית
- תקשורת אפקטיבית ביחסי ארגון-לקוחות בכלל ובתהליכי שימור לקוחות בפרט
- כלים לניתוח נתוני לקוחות אשר משפיעים על שימור לקוחות
- אסטרטגיות לשיפור יחסי הלקוחות ושימור לקוחות מוצלח
- טכניקות להגברת שביעות הרצון של הלקוחות
- טיפוח קשר אישי ומתמשך עם הלקוחות
- הטמעת תרבות מכוונת לקוח בארגון ואסטרטגית שימור לקוחות אפקטיבית
- כלים לטיפול בהתנגדויות לקוחות בתהליכי שימור לקוחות
- טכניקות שכנוע, השפעה והעברת מסרים בשימור לקוחות מוצלח
סדנת שימור לקוחות מיועדת לארגונים, עסקים, מנהלים ועובדי שירות לקוחות המעוניינים ללמוד כיצד לשמר ולטפח את מאגר הלקוחות הקיים שלהם. ההשתתפות בסדנה תסייע לכם להפחית נשירה, להגדיל הכנסות ורווחים ולבסס יתרון תחרותי.
מדוע כדאי להשתתף בסדנת שימור לקוחות?
- לקוחות קיימים רווחיים יותר: מחקר של Bain & Company מצא כי עלות רכישת לקוח חדש היא פי חמישה עד פי עשרה מהעלות של שמירה על לקוח קיים. המחקר מצא גם כי גידול של 5% בשיעור שימור הלקוחות יכול להוביל לעלייה של 25%-95% ברווחיות.
- לקוחות קיימים נוטים להוציא יותר כסף על עסקים שהם מרוצים מהם: מחקר של Gartner מצא כי לקוחות שמרו על עסק במשך חמש שנים מוציאים פי 12 יותר מלקוחות חדשים. המחקר מצא גם כי לקוחות מרוצים נוטים לחזור לעסק פעמים רבות יותר מלקוחות לא מרוצים.
- לקוחות קיימים נוטים להמליץ על עסקים שהם מרוצים מהם לחברים ולמשפחה: מחקר של Forrester Research מצא כי לקוחות מרוצים ממליצים על עסקים שהם מרוצים מהם לחברים ולמשפחה בשיעור של 92%. המחקר מצא גם כי לקוח ממליץ אחד שווה ערך ל-15 עסקאות חדשות.
- לקוחות קיימים נוטים להיות פחות רגישים למחיר: מחקר של The Aberdeen Group מצא כי לקוחות קיימים נוטים להיות פחות רגישים למחיר מלקוחות חדשים. המחקר מצא גם כי לקוחות קיימים נוטים להיות נאמנים יותר למותגים שהם אוהבים.
- לקוחות קיימים נוטים להיות פחות תלויים בקמפיינים שיווקיים: מחקר של McKinsey & Company מצא כי לקוחות קיימים נוטים להיות פחות תלויים בקמפיינים שיווקיים מלקוחות חדשים. המחקר מצא גם כי לקוחות קיימים נוטים להיות יותר פתוחים לקבלת הצעות ממקורות אחרים, כגון שירות הלקוחות.
לסיכום, מחקרים רבים הראו כי שימור לקוחות קיימים הוא נושא חשוב מאוד עבור ארגונים ועסקים. לקוחות קיימים נוטים להוציא יותר כסף על עסקים שהם מרוצים מהם, וגם להמליץ עליהם לחברים ולמשפחה. עלות רכישת לקוח חדש היא פי חמישה עד פי עשרה מהעלות של שמירה על לקוח קיים.
למדו ותרגלו כלים לשימור לקוחות בסדנת שימור לקוחות בהנחיית משכוכית ייעוץ והדרכה!
מקורות ומאמרים בנוגע לשימור לקוחות:
- Bain & Company, "The Customer Loyalty Effect: How Loyal Customers Drive Growth and Profitability" (2017)
- Gartner, "The Customer Experience: A New Agenda for Competing" (2016)
- Forrester Research, "The Forrester Wave: Customer Experience Platforms, Q4 2022"
- The Aberdeen Group, "The State of Customer Experience Management" (2021)
- McKinsey & Company, "The Customer Journey: A New Approach to Understanding, Designing, and Executing Strategy" (2018)