3 טעויות שמנהלים עושים בדיבור בפני קהל, שפת גוף והעברת מסרים - שאסור לעשות!
החשיבות של ביטחון, שפת גוף נכונה ואינטונציה מצד המנהל מול הלקוח הינה גבוהה וקריטית במיוחד ומשפיעה באופן משמעותי על הצלחתו המקצועית, הבין אישית, ועל העברה אפקטיבית של המסר אותו הוא מתבקש להעביר לקהל. מנהל נדרש לעבור לפני כל פגישה, פרזנטציה או הרצאה על מגוון רחב של גורמים מהותיים כגון הכרת קהל היעד והלקוח הפוטנציאלי, בנייה נכונה ואפקטיבית של שלבי המצגת או הנאום, הכנת המקום והפרטים הטכנים, ועוד. גורמים אלה נועדו להבטיח למנהל כי יצליח לעורר את סקרנותו של הלקוח, וישמור על הופעה מהודקת ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר.
היכולת של דיבור בפני קהל והנחית פרזנטציה אפקטיבית הינה קריטית עבור כל מנהל, והיא נועדה למשוך את תשומת ליבו של הלקוח ולעורר בו רגשות חיוביים כגון סקרנות, עניין, ביטחון כי מדובר באיש מקצוע ובארגון איכותי, ובסופו של דבר רצון לרכוש את המוצר או השירות אותו המנהל מציג בפניו. קורס דיבור בפני קהל מהווה פלטפורמה מקצועית, אפקטיבית ואיכותית עבור מנהלים לשפר את המיומנויות הבין אישיות שלהם ואת הביטחון העצמי.
ובכל זאת, מנהלים חדשים ומנוסים כאחד נוטים פעמים רבות לעשות מגוון רחב של טעויות אשר לעיתים אף יכולות לעלות באיבוד הלקוח. להלן 3 טעויות מרכזיות ונפוצות במיוחד:
על פניו נדמה כי מדובר בטעויות של מנהלים מתחילים וחסרי ניסיון אך למעשה, מנהלים ותיקים ומנוסים יכולים בהחלט לטעות גם הם. נתונים מראים כי מנהלים אשר לא עברו קורס דיבור בפני קהל ופיתוח מנהלים פעמים רבות מתקשים לספק את הסחורה. כמנהלי הארגון, היכולת של המנהלים שלכם לדבר בפני קהל, להשתמש נכון בשפת הגוף שלהם ולהעביר את המסר באופן האפקטיבי והמקצועי ביותר הינה קריטית במיוחד. מנהלים אשר מחזיקים בכלים מקצועיים ומיומנויות ברמה גבוהה יבטיחו כי הארגון יקדם את מטרותיו, ישגשג ויצליח, וכמובן ישמור על תדמית חיובית ומקצועית.