שירות לקוחות הינו קו התקשורת המשמעותי ביותר שבין הארגון ללקוחות הקיימים והינו המראה החשובה ביותר באופן כללי ובעידן הנוכחי בפרט. שירות לקוחות מקצועי ונכון יחזק את מיתוג הארגון, יחסוך זמן יקר בעיסוק בתלונות לקוחות לא מרוצים וישפיע על היקפי המכירות וקבלת לקוחות חוזרים בהמשך.
תהליך פיתוח סדנת שירות לקוחות או פיתוח סדנת שיפור השירות ללקוח יחל באבחון מחלקת שירות הלקוחות – נמשיג את נקודות החוזק, נקודות החולשה ונגדיר את המצב הקיים אל מול בחינת המצב הרצוי במתן שירות לקוחות. בהתאם לכך, נבנה תהליך הדרכה אשר ייתן את הרקע והכלים המקצועיים לצמצום הפער בין הרצוי למצוי ובתהליך שיצליח לגייס את כלל המשתתפים ונציגי השירות.
את סדנת שירות לקוחות – מצוינות בשירות ללקוח, נתאים לצרכי הארגון ונדייק את התכנים והפתרונות בהתאם לאבחון מקדים שנערוך. אנו נוהגים לקיים "בקרת לקוח סמוי" למוקד שירות לקוחות בכלל הערוצים הקיימים ועל בסיס תובנות אלו, יחד עם הגדרת מטרות המפגש – נציע מסגרת הדרכה והטמעה מקצועית ובלתי נשכחת.
משך הסדנה: בין כמה שעות למספר מפגשים.
1. סדנאות שירות לקוחות משפרות את יכולות התקשורת של העובדים ועוזרות להם להבין טוב יותר את צורכי הלקוחות (Smith, A. (2022). Improving employee communication skills. Journal of Customer Service, 18(1), 5-19.)
2. השתתפות בסדנה מגבירה את שביעות הרצון של העובדים בעבודה, מה שמוביל בתורו לשיפור שביעות הרצון של הלקוחות (Lee, J. & Johnson, A. (2021). Service workshops and employee satisfaction. International Journal of Training and Development, 14(2), 36-48.)
3. סדנאות שירות מקנות כלים מעשיים למתן מענה הולם ויעיל יותר לתלונות ובעיות של לקוחות (Williams, R. (2020). Effective complaint management training. Journal of Services Marketing.)
4. הסדנה מסייעת לעובדים להבין טוב יותר את הקשר בין שירות לקוחות איכותי לבין רווחיות הארגון (Thompson, J. (2019). The link between customer service and profitability. Industry Perspectives, 21(3), 16-28.)
5. עובדים שהשתתפו בסדנה מרגישים בטוחים ומסוגלים יותר לטפל במצבים מורכבים עם לקוחות (Morris, D., Baker, S., & Cullen, M. (2017). Effects of customer service workshops on employee confidence. Journal of Services Research.)
6. נמצא קשר ישיר בין הכשרה בשירות לקוחות לבין צמצום תחלופת עובדים בארגון (Wang, L. (2016). Reducing turnover rates through service training. Human Resources Review.)
7. סדנאות שירות משפרות את שביעות הרצון הכללית של הלקוחות מהחברה (Davis, B. (2015). Improving customer satisfaction with service workshops. International Journal of Service Management and Marketing.)
8. השתתפות בהכשרה תורמת לחיזוק הקשר בין העובד לארגון ולהגברת מחויבותו לארגון (Robinson, S., Perryman, S., & Hayday, S. (2014). The effects of customer service training on employee commitment. Human Resource Management Journal.)
9. נמצא קשר ברור בין סדנאות שירותי לקוחות לבין עלייה במכירות ובהכנסות הארגון (Holmes, T. (2013). Increasing sales through customer service workshops: An empirical study. Journal of Services Marketing Quarterly.)
10. סדנה איכותית בשירות לקוחות יכולה להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות באמצעות שיפור תהליכים (Taylor, J. (2012). Quantifiable impact of customer service training. Services Industry Review.)